SD

Jag förstår inte riktigt. En stureplansprofil och fd. modell ska hjälpa SD att växa. Jag förstår inte, hur då? ska en SEKRETERARE få SD att expandera sig? detta visar bara hur inkompetenta dessa partiledare är, de kan inte ens hitta sig kompetenta personer och som är allmänbilade, utan ja....de valde en modebloggerska! "– Jag vill gärna hjälpa till och vara med och få partiet att växa, säger den 20-åriga modebloggerskan"

"Hög Kompetens"

– Det är människor med väldigt blandade kompetenser som har sökt. Vi sökte väldigt brett. Många av de ansökningar som har kommit in har kommit från människor med väldigt hög kompetens, säger partiledaren Jimmie Åkesson. En av dem som anställts är Alexandra Brunell, 20, en modebloggerska och fotomodell som ofta syns runt krogarna på Stureplan. På sin blogg skriver hon om ”shopping, resor, mode skönhet, hälsa och party”. ”Här ventilerar jag mina åsikter och funderingar. Det kan handla om allt från vilka skor jag ska köpa, till vem som borde bli vår nästa statsminister”, skriver hon. Hon jobbar nu som Jimmie Åkessons sekreterare. Själv är hon förtegen om sin roll som Stureplansprofil.

 

Sedan när blev mode skönhet och shopping jämförbart med politik? Vart är sverige på väg?, detta är väldigt pinsamt måste jag säga och ibland skäms jag för att bo i ett land där inkompetens ibland är populärt, att skor är lika viktigt som politik. Jag skäms!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback