Energy

ush jag måste verkligen komma igång med träning och hälsa detta går inte! Nu har jag levt på denna månad på bara fettig mat. Jag kan se framför mig hur jag kommer se ut om några år....ett stort berg, en mount everest. Måste börja bygga upp muskler och få upp konditionen..som tur är så kan man hitta nyttig mat hur lätt som helst över nätet. alltid en bra start. Starten börjar imorgon i promise, så slut med godis chips och chokladtryffel! ska bli kul att skaffa in ny mat till skafferiet för att något jag aldrig tröttnar på är mat! :) och hörreni. Vatten är underskattat. vi har så fint vatten i norden men tråkigt att se hur många som livnär sig på läsk. big nono for me, här är det mineralvatten som gäller eller färsk juice, men visste ni att vitaminerna försvinner från juicen bara minuter efter att man pressat det, så det gäller att få i sig det snabbt! jag behöver iof inte gå ner så många kilon men jag vill ändå såklart måmycket bättre, jag är ju garanterat 40 på insidan, skämt åsido nu är det fokus som gäller!

Wish me luck för min nya hälsa

Tips för frukost:

 

Skaffa en stavmixer ( eller en vanlig mixer, går också bra) och mixa dina efna smoothies. Det är gott, fräscht och nyttigt och går att variera massor Smoothies görs på yoghurt och mjölk eller enbart mjölk. Ett tips är att ha frysta bär till smoothies i frysen, ex hallon, blåbär, jordgubbar. Eller frysta färdiga mangotärningar .

Pröva också att variera med olika frukter; t.ex  ex apelsin, grape, bananer. Banan gör att smoothien på t ex enbart mjölk blir fylligare. Man kan skiva bananer och frysa in (nej, de blir inte mörka o tråkiga utan behåller färgen!), bara att ta fram en näve när smoothiesuget sätter in!

Vill man ha en sötare smoothie är det bästa att ta en smaksatt yoghurt, ex vanilj eller honung. Men vill man ändå sockra, ta gärna fruktsocker.

 

puss å hej!

 

 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback